Daar ben ik dan!

1 januari 2017

Zoals beloofd aan veel mensen, een blog om even te laten weten hoe het hier gaat.

Afgelopen vrijdag was het zover, ik vertrok naar Kenia. Met bagage die lekker onder de kilo's bleef, broer en moeder begon de reis naar Schiphol. Snel nog afscheid nemen en door de douane werd me verteld, want het zou erg druk zijn. Al met al heeft het me 1,5 uur gekost om überhaupt bij de gate te komen, maar in elk geval zonder grote problemen.

De vliegreis verliep erg prettig.. naast mij zat een heel aardig Amerikaans meisje met wie ik nog wat heb kunnen kletsen. Ook de crew was erg aardig. Toen ze begrepen dat ik in mijn eentje vertrok naar Kenia om les te geven, kwamen ze 15 minuten later terug met een kaartje en een cadeautje om me veel succes te wensen. Ook voor de kinderen kreeg ik cadeautjes mee van KLM. Heel prettig allemaal, lekker(!!) vliegtuigeten gehad en geen gekke dingen onderweg.

En toen was het moment daar, na landen, douane en kofferband werd ik opgehaald door Joep. De warmte van Kenia viel als een deken om me heen en zelfs in het donker is er heel wat te ontdekken aan Kenia. Bij thuiskomst een kleine housetour en een douche en toen lekker gaan slapen.

Gister heb ik de kinderen ontmoet, lekker gezwommen, andere mensen ontmoet die bij ons kwamen zwemmen, Nairobi een beetje ontdekt in de auto en gisteravond hebben we uiteraard oud en nieuw gevierd! Sinds de aanslag op een winkelcentrum in Nairobi, is vuurwerk nog maar slecht te krijgen en moet je er zelfs een vergunning voor hebben, dus we hebben het gevierd met sterretjes en oliebollen. Uiteraard heel erg gezellig. Ook heb ik gister Esther ontmoet. Met Esther heb ik veel contact gehad in de voorbereidingen en zij zou hier, met haar zonen, op vakantie zijn als ik aan zou komen.

Al met al is de reis en de aankomst heel vlot verlopen. Ik ben hier al redelijk op mijn plekje en geniet van al het nieuws wat op me af komt. Het weer is echt prachtig en waar de Kenianen zeggen dat het fris is, loop ik gewoon in een kort broekje. De komende tijd zie ik vol vertrouwen tegemoet, en vertrouw er op dat ik niet alleen ben. In alles wat ik nu zie en meemaak, de vriendelijke mensen, het lieve gezin, de goede reis, zie ik Zijn hand terug en dat voelt veilig.

Voor alle lezers, een gelukkig nieuw jaar en tot de volgende keer!

1. Marja:
    1 januari 2017
    Wat leuk om te lezen en jou te kunnen volgen. Wat een prachtige plek !! Een fantastisch ,gelukkig , onvergetelijk en gezond liefdevol 2017 toegewenst.
  2. Sabrine:
    1 januari 2017
    Hoi Marije, wat een mooie start. Oud en nieuw daar vieren. Heel bijzonder!!! Fijn om te weten dat je in goede handen bent. Denk aan jou en zal je reis via jouw blog volgen. Heel veel goeds toegewenst voor 2017. Maar heb daar alle vertrouwen in. Lieve warme groetjes van Sabrine
  3. Ria:
    8 januari 2017
    Hoi Marije, jou moeder heeft mij gewezen op jou blog. Leuk om te lezen en je te kunnen volgen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Groetjes