Bezig bijtje

27 maart 2017 - Nairobi, Kenia

Daar ben ik weer even om een blog te schrijven! De afgelopen week ben ik best veel weggeweest.. Maandag avond ben ik een biertje gaan drinken met Emre, hij had net zijn baan hier opgezegd, dus hij gaat Nairobi binnen een paar weekjes verlaten.. Toch even gezellig om dan nog een biertje te drinken wanneer het kan!

Woensdag ben ik weggeweest met Sonia naar het Garden City shoppingmall.. een super mooi winkelcentrum, heel nieuw nog, maar zonder de protserigheid van Westgate wat hier in de buurt ligt. In Garden City zit ook een hele mooie nieuwe bioscoop, met IMAX, dus daar hebben we gebruik van gemaakt en hebben we Beauty and the Beast gezien. Iedereen die mij goed kent weet dat ik dol ben op Disney films, dus ik kon hier mijn hartje ook weer heel fijn ophalen!

Donderdag begon de dag heel vervelend. Ik werd wakker met buikpijn en toen ik ontbijt had gehad, ging het gelijk mis.. heel even dacht ik dat het misschien weer een voedselvergiftiging zou zijn, maar dat valt denk ik wel mee. Ondanks dat heb ik toch lekker voor de klas gestaan, dat geeft toch een beetje afleiding dan.. Toen ik vrijdag wakker werd, was het nog niet anders, al het eten wat ik er in stopte, bleef maximaal een kwartiertje zitten.. daar liet ik me niet door tegen houden en ben ik s'middags wel lekker weggeweest. Samen met Ida en haar ouders ben ik naar Kazuri bead factory geweest! Dat is een kralenfabriek waar 350 werknemers de hele dag kralen kleien, bakken en verven. Allemaal voor prachtige sieraden die je, verrassend genoeg, ook in Nederland kunt kopen. Dat is zelfs hun nummer 1 export land. Ik ga zeker nog terug om een mooie ketting daar te kopen, want dat is het zeker waard. In Nederland kosten die kettingen al snel het dubbele, dus kan ik ze beter hier kopen! Aan het eind van de middag moesten we afscheid nemen van Ida's ouders, die weer terug moesten naar Nederland.

Tot gisteren ben ik nog ziek geweest van waarschijnlijk iets verkeerds te hebben gegeten, maar inmiddels voel ik me weer een stuk beter en doet mijn lichaam ook weer normaal. Gisteren was wel het eerste moment waarop de heimwee even goed toesloeg. Tot nu toe had ik Nederland al wel een beetje gemist, maar was er nog geen sprake van heimwee. Gister was dat even anders en wilde ik het liefste zo snel mogelijk naar huis. Ik weet ook dat dat niet kan en dat ik dat eigenlijk ook niet wil, maar het was wel even een naar moment. Het is ook wel even een goed moment geweest, het geeft aan dat ik toch ook wel weer naar huis wil straks in juli, maar dat ik er nu nog even heel erg van mag genieten. Heimwee zo hebben is niet fijn, maar na een vroege avond in bed en een lange nacht maken, was ik er vanochtend ook wel weer over heen. Zoals eerder denk ik al duidelijk werd is het hier dus echt niet alleen maar zonneschijn en voor de klas staan, maar het is denk ik wel goed om te melden dat deze kant er ook is!

Voor nu zie ik heel erg uit naar morgen, als ik Else mag ophalen van het vliegveld en weer even kan knuffelen en leuke dingen met haar kan gaan doen en vliegt de tijd ook weer zo voorbij! Over 3 weekjes komt Eline ook al deze kant op en het ziet er voor nu naar uit dat ik in mijn laatste weken hier in juli ook nog bezoek krijg! Allemaal leuke en mooie dingen om naar uit te kijken, dus maak je geen zorgen, met mij komt/zit het wel goed!

De komende twee weken ga ik veel dingen doen en ben ik veel weg, dat betekent even radiostilte.. mocht je mij nou heel erg missen, stuur dan gerust een appje, als ik thuis ben kan ik dat rustig beantwoorden! Ik mis jullie in elk geval wel allemaal! Oh, en een rondje fietsen op mijn mooie rode fiets, een gebakje eten in Elburg, een harinkje met uitjes.. een dagje wandelen langs het strand, kopjes koffie drinken wanneer het ook maar kan, invallen in Hasselt, neuzen op de KPZ.. ik mis het allemaal. Nog 4 maanden tot het juli is!!

Kwaheri en Nakupenda, Marije

Met Sonia naar beauty and the beast

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja:
    27 maart 2017
    Hee Marije,
    En als je weer in Nederland bent, moet je natuurlijk ook op dinsdag een bakkie doen op nr 11!!!
    Kun je mij het (mail) adres van die mooie sieraden in Nederland geven geven?
    Gr....Marja.
  2. Mama:
    28 maart 2017
    Ik ben blij te lezen dat je dat allemaal mist, dan gaan we als je weer terug bent heerlijk lange wandelingen maken, stukken fietsen en, vooruit, lekker naar zee. Daar hou ik je aan:):) Ik mis jou ook hoor, blij te weten dat je gewoon weer terug komt in juli.