Hippos hippos hippos

7 maart 2017 - Nairobi, Kenia

De titel zegt het al, we zijn hippos (nijlpaarden) wezen spotten!

Maar eerst was er nog het lange weekend en de korte week. We zijn deze week maar kort naar school geweest, 4 dagen. De Nederlandse school had afgelopen week vakantie, waardoor de kinderen eindelijk lekker met vriendjes konden spelen dus daar hebben we lekker gebruik van gemaakt. Naast lekker zwemmen met de kinderen en Angel, heb ik ook lekker gelezen, wat werk bijgewerkt en mn reisdagboek bijgeschreven. Een heerlijke week waarin de kinderen goed gewerkt hebben en ik het ook leuk heb gehad.

Woensdag ben ik gezellig met Ida wat wezen drinken bij Talisman. Dat is een super leuk restaurant aan de andere kant van Nairobi waar je heerlijk relaxt kunt zitten en de fresh strawberry lemonade is ook echt heerlijk! We konden beide ook nieuwe kansen vieren, dus dat maakt de middag dan extra leuk! Heerlijk om zo contacten te hebben en gezellig leuke dingen te kunnen doen!

Op vrijdag ben ik met Miranda en Eva naar de maasai market bij Village market geweest. We hebben daar de ochtend lekker rond gesjokt, een paar mooie spulletjes en souvenirtjes gescoord (ik denk dat ik al mijn kleren maar hier moet laten met alle souvenirs die ik nu al gevonden heb) en daarna lekker bij art caffee koffie gedronken. Art caffee was wel weer even spannend.. afwachten hoe het eten zou vallen, want daar kreeg ik de vorige keer voedselvergiftiging! Deze keer viel het allemaal reuze mee en was het ook echt lekker.. Heel gezellig ook met Miranda en Eva. Het is prettig om Nederlandse mensen ook om je heen te hebben. Niet dat ik het niet zonder zou kunnen stellen, maar toch fijn dat je ook gewoon in je eigen taal kunt communiceren en dat je bepaalde waarden en normen toch beter kunt delen.

Sonia heb ik vrijdag ook nog gezien, met haar heb ik lekker milkshakes gedronken en hebben we al wat plannen gemaakt voor wanneer ze naar Nederland komt. Als alles loopt zoals we willen, stap ik 20 juli niet alleen uit het vliegtuig, maar neem ik haar mee om Nederland te laten zien. Super leuk, maar daar moet eerst nog wel wat voor geregeld worden dus dat moeten we nu een beetje gaan plannen!

En dan... zondag. Zondag zijn we naar Lake Naivasha gegaan. Als Else komt wil ik daar samen met haar heen, maar wilde ik wel graag weten hoe ik daar dan heen moest komen. Blijkt uiteindelijk best heel simpel te zijn dus dat komt wel goed. Bij Lake Naivasha zitten hippos en flamingos. De Hippos hebben we zondag volop gespot, de flamingos hadden er geen zin in en zitten vooral aan de andere kant van het meer.. dus die ga ik met Else dan proberen te spotten! Lake Naivasha is een super leuke activiteit voor een dagje om daar heen te gaan. Lekker op een bootje het meer op (het meer is best ondiep, je kunt er eigenlijk ook gewoon doorheen lopen, maar daar word je zo nat van en de Hippos zijn best gevaarlijk) en genieten van het varen en de vele dieren die je tegen komt. Weer een bijzondere ervaring en weer wat gezien.

En zo wordt de lijst langer en kom ik steeds meer buiten het huis, waar ik volop van geniet. Vanmiddag staat er lunchen met Ida op het programma dus nu moet ik nog even mijn werk afmaken zodat ik op tijd weg kan!

Het doet me heel erg goed om af en toe berichtjes te krijgen en te bellen met het thuisfront. Het is heel verwarmend om te ervaren hoe iedereen meeleeft en ook oprecht geinteresseerd is in hoe het er hier aan toe gaat, asante sana! (mocht je willen bellen, kan altijd, via whatsapp) Sorry als ik niet altijd op berichtjes reageer of te laat reageer, soms floept er nog weleens wat doorheen en denk ik aan het einde van de week, oeps die zou ik ook nog even berichten. Dat krijg je als het dan toch best druk is, en er een tijdsverschil is van 2 uur..

Nu zeg ik Kwaheri en Nakupenda... XOp de boot

1. Marja:
    7 maart 2017
    Nou Marije, Kenia staat jou ontzettend goed hoor! Ben benieuwd of ze jou nog laten gaan! En wat is er naast jouw werk nog veel te beleven hé? Véél plezier en ik wacht jouw volgende verhaal weer af.
    Groetjes!