Change of plans

10 april 2017 - Nairobi, Kenia

Weer even een teken van leven hier, na een super gave week met Else! Vorige week dinsdag was het dan zover, Else zou s’avonds aankomen op Kenyatta International. Met een uber ga ik die kant op.. het duurt allemaal lang op het vliegveld maar gelukkig.. ze was er toch echt!

We hebben heel veel gave dingen gedaan samen. Naast het lesgeven in de ochtenden en lesbezoekjes van Else, was er in de middagen tijd om leuke dingen te doen.. We hebben olifantjes geaaid bij het elephant orphanage waar olifantjes worden opgevangen die in het wild niet meer kunnen overleven. Deze olifantjes worden opgevangen en er wordt voor gezorgd.. zodra ze binnen het orphanage een kudde gaan vormen, kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Ook hebben we giraffes gevoerd bij het giraffe centre, een rondleiding gehad bij Kazuri beadsfactory en de maasai market bezocht op Junction.

Op vrijdag zijn we in het Nairobi National park geweest, waar we een hele gave dag hebben gehad. Zonder al te veel moeite spotten we in de eerste tien minuten al een vrouwtjes leeuw.. daarna spotten we nog giraffes, zebra’s, struisvogels, impala’s, nijlpaarden en als klapper op de vuurpijl; een neushoorn in het open veld.. Op zaterdag vertrekken we samen naar Naivasha. Daar hebben we een lunch bij Carnelley’s, maar de boottocht is nog een dingetje. Gelukkig is Heidi ook in Naivasha en die wil wel samen op de boot met haar gezin er bij. We rijden naar Elsamere waar zij zijn, waar we uiteindelijk door omstandigheden op een boot belanden bij drie andere toeristen. We hebben een super gave boottocht waar we naast nijlpaarden ook giraffes, zebra’s, ijsvogeltjes en buffels spotten. Helemaal aan het einde, haalt de gids een stuk kip uit zijn koelbox en lokt daarmee een Afrikaanse visarend naar de boot. Súper gaaf hoe dichtbij het beest kwam en hoe mooi die vliegen. Dit herhaalt hij nog een keer met een andere arend, zodat iedereen mooie foto’s kan maken.

We drinken deze week onwijs veel glazen verse limonade en eten lekker veel vanilla en cherry danishes van de Art Caffee.. samen hebben we het heel erg naar ons zin en voelt het alsof de tijd veel te snel gaat.

Op woensdag gebeurt er hier iets vervelends. De verwachtingen die vooraf aan mijn avontuur gemaakt werden, blijken niet overeen te komen met de verwachtingen die hier in Kenia liggen. Al een paar weken lukt het niet om die te levelen en het blijkt niet meer haalbaar om dat nog voor elkaar te krijgen. Dat zorgt ervoor dat Else en ik vertrekken uit het huis in Loresho en een logeerplek vinden bij Miranda, een hele lieve vrouw die ik hier heb leren kennen. Onwijs blij dat Else nog bij me is vertrekken we dezelfde avond nog... Niet de ideale situatie, maar gelukkig kunnen we het samen doen.

Donderdag avond moeten we dan alweer afscheid nemen.. De laatste limonade wordt overdag nog gedronken met twee danishes (want ja, zolang je er bent moet je er van genieten..), we eten gezellig met Miranda en Eva en twee logeetjes en dan is het om 7 uur tijd om haar op de taxi te zetten... Helaas helaas, maar gelukkig zien we elkaar in mei al weer.

Het is even een andere situatie dan ik van te voren bedacht had.. Dat is jammer, maar soms loopt het zo. Het lesgeven is hier nu gestopt en dat is jammer en moeilijk, zo had ik het niet gewild. Ik vind het belangrijk om te vertellen dat het verder goed met me gaat, naast dat ik wat shaken up ben. Bij Miranda heb ik een heel fijn plekje gevonden voor de komende tijd en Eline komt ook gewoon nog deze kant op. De tijd die nu nog rest zal ik vooral besteden aan tot rust komen, de laatste leuke dingen doen en met Eline nog 2 weken onwijs genieten van al het moois dat Kenia te bieden heeft. Op 11 mei zal ik weer op Nederlandse bodem te vinden zijn en is mijn avontuur hier in Kenia echt afgelopen.

Tot die tijd dus rustig aan genieten en uitvogelen wat er nu allemaal geregeld moet worden.

Liefs en Kwaheri, Marije

1. Mariska:
    ❤️
  2. Margreet:
    10 april 2017
    Wat naar dat het anders loopt dan gepland. Sterkte daarmee maar ook heel veel plezier met je zus straks. En deze ervaringen neem je toch maar mooi mee!
  3. Jitske:
    10 april 2017
    Jammer zeg marije dat het zo loopt! Stekte maar ook nog veel plezier gewenst!
  4. Marja:
    10 april 2017
    Soms loopt het anders Marije, maar jou kennende sla jij je óók hier doorheen en lees ik dat bij jou het glas altijd halfvol is. Wat ben je toch óók een positivo!! Héél véél plezier met jouw zus in Kenia.
    Gr.....Marja.
  5. Matthijs:
    11 april 2017
    Hey Marije,
    Heftig, maar al deze ervaring zal je uiteindelijk veel opleveren. Kom tot rust en nog een fijne tijd, probeer te genieten!
    Romeinen 12:12

Gr. Matthijs
  6. Saskia:
    11 april 2017
    Wat jammer te lezen dat het avontuur bijna stopt. Gelijk heb je om nog een leuke tijd er van te maken. Geniet van de rust en het mooie land.

Tot mei!

Gr. Saskia