Op reis naar Kenia..

11 december 2016 - Hasselt, Nederland

Als je dit reisverhaal leest, weet je inmiddels dat ik op 30 december zal vertrekken naar Kenia!

De bedoeling is om daar 6 maanden lang les te gaan geven in het gezin van Joep. Daarnaast wil ik natuurlijk ook zoveel mogelijk van Kenia gaan bekijken en nog een uitstapje maken naar een van de buurlanden. Tussendoor kom ik nog even een weekje thuis, want dan krijg ik eindelijk mijn felbegeerde diploma uitgereikt!

Op het moment van schrijven zit ik volop in de voorbereidingen om straks veilig en voorbereid naar Kenia te kunnen vliegen. Bikini is aangeschaft, net als de rugtas en zelfs de zeer uitgelachen Teva sandalen zijn in de pocket. Niet onbelangrijk is dat het vliegticket en de inentingen ook geregeld zijn. Een hectische tijd waarin ik veel dingen gelijk moet opschrijven omdat ik ze anders glad vergeet. Ook een tijd van veel vrienden en familie zien om met heel veel knuffels en gelukswensen op reis te gaan.

Een tijd die erg leuk is, maar ook spannend. Je voorbereiden op iets wat je nog nooit gedaan hebt, lijkt haast onmogelijk. Maar veel uitzoeken en er op vertrouwen dat het goed komt, maakt al veel goed. Ik ga natuurlijk niet alleen op reis, Hij gaat met me mee. Vandaag in de kerk zongen we psalm 118. Waar ik normaal gesproken niet echt weg ben van psalmen, maar meer ga voor de opwekking, werd ik nu geraakt. We zongen :

De HEER is bij mij, 'k zal niet vrezen;
De HEER zal mij getrouw behoeden;
Daar God mijn schild en hulp wil wezen,
Wat zal een nietig mens mij doen?

Ik geloof dat mijn plekje op dit moment in Nairobi is, hoewel ik geen ontwikkelingswerk ga doen, mag ik wel iets voor iemand anders betekenen. Ik ga niet alleen, ik ga met God. En wat er ook gebeuren mag, Hij zal er zijn.

De komende tijd zal ik jullie op de hoogte gaan houden wat ik meemaak en wat ik zoal doe daar, maar voor nu ga ik nog even intens genieten van mijn tijd hier in Nederland.

Groetjes Marije

p.s wil je graag op de hoogte gehouden worden, vul je mailadres dan even in, dan krijg je automatisch bericht bij een nieuwe blog!

1. Chantal:
    11 december 2016
    Leuk Marije! Ik ga je zeker volgen!
  2. Lieke:
    11 december 2016
    Leuk, Marij! Zo kan ik makkelijk je leven volgen..! :)
  3. Neelke:
    11 december 2016
    Ben erg benieuwd! Succes met de voorbereidingen!
  4. Marja:
    Lieve Marije
    Ik denk dat jij daar in Kenia helemaal op je plek zult zijn.
    Héle fijne tijd toegewenst .
  5. Wilma Troost:
    11 december 2016
    Heeeeeeel graag hoor ik alles over je ervaringen en belevenissen! !
  6. Dennis Vlot:
    11 december 2016
    Toppertje wil het zeker volgen! Succes met verdere voorbereidingen. En zoals je zelf al zegt ga met God
  7. Noortje:
    11 december 2016
    Whoeee zo leuk en spannend!! ;) ben heeel benieuwd naar je verhalen!
  8. Mariska:
    12 december 2016
    We gaan je missen. Nog maar een hoop bakkies doen. Maar...
    We gunnen je dit avontuur enorm!
  9. Yvanka:
    12 december 2016
    Spannend Marije, zo'n groot avontuur. Lekker van genieten! Ik ga je volgen. Liefssssss
  10. Melissa:
    12 december 2016
    Zo leuk! Ik volg je ook :)
  11. Harmke:
    12 december 2016
    Veel plezier! Succes. Leuk om je verhalen te lezen en je zo te volgen.
  12. Lenie Baloeboen:
    12 december 2016
    Lieve schat ik ga je zeker volgen :D Ben erg benieuwd naar al belevenissen!! Heel veel succes en geniet er van! Xoxo
  13. Sabrine:
    12 december 2016
    Wat een bijzonder initiatief! Ik wil graag op de hoogte gehouden worden en wil graag jouw reisblog lezen. Heel veel goeds toegewenst. Lieve groet Sabrine
  14. Esther Schouten:
    15 december 2016
    Lijkt me leuk om je te volgen.
    Geniet nog even lekker in Nederland en straks ook in Nairobi.
  15. Eline:
    29 december 2016
    Lief zussie,

Natuurlijk ga ik je volgen!
    Heel veel succes met alles en vergeet vooral niet te genieten. De tijd is om voor je het weet